Wednesday, February 9, 2011

~PeNdAhUlUaN~

Bismillahirrahmanirrahim.Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.Puji-pujian kepada Tuhan sekalian alam yang terhindar dari segala kecelakaan dan hanya padamu kami bersujud dan menyerah diri.Alhamdulillah,dengan nikmat Islam dan Iman,kita masih lagi diberi peluang untuk menikmati keindahan alam yang penuh dengan nikmatnya dan kita masih lagi dibawah naungannya dan berpegang teguh dengan syahadah yang satu. Dengan peluang yang ada ini,dapat saya menghasilkan sebuah karya khas yang mengkhususkan serba sedikit tentang latar belakang masjid di tempat saya serta butiran mengenai imam besar masjid di kampung saya,iaitu masjid AR-Rahmah,Kampung Manggol Bongor.Sebuah kampung yang terletak di sebuah daerah kecil di negeri Kedah.Tujuan saya menghasilkan nukilan ini ialah untuk mengetengahkan tentang latar belakang seorang imam masjid yang amat saya kagumi dan saya juga ada melampirkan serba sedikit maklumat mengenai masjid Ar-Rahmah yang menjadi pusat pertemuan silaturrahim penduduk kampung saya. Ribuan terima kasih saya sandarkan terutamanya kepada pensyarah CTU 151 iaitu Ustaz Abd Aziz kerana dengan peluang yang beliau berikan dalam medium kertas kerja ini,saya dapat mengenali dan mengetahui tentang latar belakang imam masjid kampung saya dan serba sedikit meklumat tentang masjid Ar-Rahmah.Ucapan terima kasih juga saya tujukan kepada imam besar masjid Ar-Rahmah iaitu Ustaz Haji Mohamad Asri bin Hj Rejab.Maklumat dan isi kandungan nukilan saya ini adalah sepenuhnya daripada beliau dan pengalaman ayah saya sendiri iaitu Jamaludin bin Hj Said sebagai bendahari masjid Ar-Rahmah.Besarlah harapan saya agar nukilan ini dapat memberi kesan kepada pembaca di luar sana dan dapat menyelesaikan matlamat kertas kerja ini dengan jayanya.InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment